طراحی سایت شهرداری

طراحی سایت شهرداری

تیم مدیرمارکت ضمن بهره‌مندی از تجربه طراحی سایت های متعدد، با نیازهای شهرداری ها آشنا است و به لطف خدا می‌‌تواند خدمات مناسبی را در این زمینه ارائه نماید.

امکانات مهم در سایت‌های شهرداری چیست؟

وبسایت‌های شهرداری می‌توانند با استفاده از امکانات ویژه و کاربردی به نیازهای مختلف شهروندان، مسافران، و همچنین کارکنان سازمان پاسخ دهند.

صفحه اصلی هدفمند

صفحه اصلی هدفمند

صفحه اصلی سایت اولین صفحه‌ای است که کاربران و شهروندان به هنگام ورود آن را مشاهده می‌کنند. بسیار مهم است که صفحه اصلی بتواند به خوبی کاربران را به صفحات جانبی هدایت کرده و به سرعت خدمات درخواستی مورد نیاز را به آنان ارائه دهد.

شماره تماس‌های فوری

شماره تماس‌های فوری

از دیگر ویژگی‌های مهمی که باید در طراحی سایت شهرداری به آن توجه داشت ذکر تمام شماره تماس‌های فوری در سایت است.در این صفحه باید تمام شماره‌های مهم از جمله پلیس، آتش‌نشانی، اورژانس، بیمارستان‌ها، اطلاعات راه و جاده‌ها و… درج شود.

تصاویر و نقشه

تصاویر و نقشه

بسیاری از مسافران ممکن است برای دریافت اطلاعات بیش‌تر درباره شهر به سایت شهرداری مراجعه کنند.به همین دلیل هم قرار دادن نقشه‌های مختلف از بخش‌های مهم شهر، آدرس و مشخصات مکان‌های مهم و تفریحی، و تصاویر باکیفیت در وبسایت شهرداری اهمیت زیادی دارد.

تقویم

تقویم

تمام سایت‌های شهرداری باید بخشی به عنوان تقویم رویدادها داشته باشند تا بتوانند در آن تمام مناسبت‌ها و رویدادهای مهم را به شهروندان اطلاع‌ رسانی کنند. دراین بخش‌ می‌توان به اطلاع‌رسانی رویدادهایی مثل جشن‌ها و مراسم‌ها،گردهماییها، تعطیلات رسمی و غیررسمی و… پرداخت.

منابع محلی

منابع محلی

در وبسایت شهرداری باید لینک به منابع محلی مهم در شهر از جمله رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، سینماها و… وجود داشته باشد. این کار می‌تواند موجب توسعه و رشد کسب و کارهای موجود در شهر و افزایش درآمد آن‌ها شود.

انجمن‌های گفتگو

انجمن‌های گفتگو

انجمن‌های گفتگو به مکان‌هایی گفته می‌شود که کاربران می‌توانند با عضویت در آن‌ها با یکدیگر به گفت و گو بپردازند. داشتن انجمن گفتگو موجب تعامل بیش‌تر کاربران با سایت شده و به رفع نیازهای آنان کمک بیش‌تری می‌کند.

نظرسنجی

نظرسنجی

توجه به نظرات شهروندان و در نظر گرفتن نقطه دید آن‌ها می‌تواند تاثیر زیادی بر موفقیت و محبوبیت شهرداری‌ها داشته باشد.می‌توان در سایت شهرداری نظرسنجی‌هایی در مورد تغییرات قوانین و مسائل مرتبط با شهروندان قرار داد.

امکان جستجو در سایت

امکان جستجو در سایت

وجود امکان جستجو در سایت اهمیت زیادی دارد. با این امکان کاربران می‌توانند به راحتی صفحه مورد نظر خود را یافت کنند.همچنین می‌تواند به بهبود سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی کمک زیادی کند.

کاربرد سایت شهرداری

طراحی سایت شهرداری چه کاربردی دارد؟

امروزه اینترنت و سایت‌های آن به میزانی کارآمد شده‌اند که از آن‌ها می‌توان حتی برای فعالیت‌های شهرداری هم استفاده کرد. این به طوری استکه بسیاری از کارهایی که توسط شهرداری انجام می‌گیرد را می‌توان از طریق یک سایت اینترنتی انجام داد. اما تنها انجام این فعالیت‌ها باعث اهمیت سایت‌های نمی‌‎شود، بلکه به مراتب باعث راحت‌تر کردن کارها و مدیریت‌ آسان آن‌ها می‌شود و این باعث اهمیت بخشیدن داشتن سایت برای شهرداری شده است. همچنین یکی از دیگر عواملی که باعث اهمیت سایت شهرداری شده است، اطلاع‌رسانی از طریق آن است. با طراحی سایت شهرداری، این نهاد می‌تواند به راحتی اطلاع رسانی‌های گسترده‌ای انجام دهد و بروزترین اخبار را در اختیار شهروندان خود قرار دهد.

از دیگر امکانات مهم سایت شهرداری

آرشیو اخبار و مقالات

آرشیو اخبار و مقالات

بخش مهمی از سایت‌های شهرداری باید به آرشیو مقالات و اخبار روز اختصاص پیدا کند. بخش مقالات و اخبار باید دسته‌بندی مناسبی داشته و به صورت روزانه آپدیت شود تا بتواند به تمام خواسته‌ها و سوالات مراجعان پاسخ دهد.

پرداخت عوارض

پرداخت عوارض

از دیگر ویژگی های مهم در سایت‌های شهرداری امکان پرداخت عوارض به صورت غیرحضوری و آنلاین است. شهروندان می‌توانند به راحتی با مراجعه به این بخش علاوه بر پرداخت عوارض تمام رکوردها و سوابق لازم را مشاهده کنند.

چت آنلاین

چت آنلاین

بسیاری از کاربران ممکن است به هنگام مراجعه به سایت شهرداری با ابهام یا مشکلاتی مواجه شوند. با امکان گفتگوی آنلاین کاربران می‌توانند در لحظه سوالات و مشکلات خود را مطرح کرده و از کارشناس مربوطه پاسخ خود را دریافت کنند.

بخش انتقادات و پیشنهادات

بخش انتقادات و پیشنهادات

طراحی بخش دریافت انتقادات و پیشنهادات از طرف مردم برای رسیدگی و پیگیری از طرف شهرداری،از دیگر ویژگی های مهم در طراحی سایت شهرداری است که موجب بهبود عملکرد شهرداری در قبال شهروندان می شود.

آیا حفظ امنیت سایت شهرداری اهمیت دارد؟

حفظ امنیت در سایت‌های گوناگون از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین افرادی که قصد دارند به راه‌اندازی وب سایت اقدام کنند باید امنیت سایت مورد نظر خود را در اولویت قرار دهند. اما امنیت سایت شهرداری اهمیت بیشتری دارد. در صورت عدم حفظ امنیت ممکن است اطلاعات سایت شهرداری و کاربران توسط هکران به سرقت برود.

امنیت بالا و امکان پرداخت آنلاین با کلیه کارت های عضو شتاب از دیگر ویژگی های طراحی وب سایت توسط شرکت مدیرمارکت می باشد.

امنیت سایت شهرداری

نکات مهم در طراحی سایت شهرداری چیست؟

طراحی واکنش‌گرا

طراحی واکنش‌گرا

امروزه بسیاری از کاربران ترجیه می‌دهند از گوشی هوشمند یا تبلت خود برای ارتباط با فضای مجازی و بازدید از وبسایت‌های اینترنتی استفاده کنند. از این رو نمایش صحیح و مناسب وبسایت‌ها در صفحات با اندازه‌های مختلف اهمیت زیادی دارد. این هدف با طراحی واکنش‌گرا یا رسپانسیو (responsive) سایت محقق خواهد شد.

طراحی سایت شهرداری

سئو و بهینه‌سازی

سئو به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو بوده و از جمله اصول بسیار مهمی است که باید در زمان طراحی و همچنین مدیریت سایت رعایت شود. با رعایت اصول سئو می‌توان رتبه وبسایت در میان نتایج جستجو را بهبود داده و بدین وسیله مخاطبان بیش‌تری جذب کرد.

تجربه کاربری

تجربه کاربری

بسیاری از کاربران ممکن است به هنگام ورود به سایت به دلیل حجم بالای عناوین و بخش‌های مختلف نتوانند به صفحه مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. طراحی تجربه کاربری یا همان user experience با هدف بهبود تجربه کاربر انجام می‌پذیرد. طراحی تجربه کاربری باید به دست متخصصان و افراد باتجربه در این زمینه صورت پذیرد.

فرایند طراحی سایت شهرداری

برای طراحی سایت شهرداری از چه فرآیندی باید استفاده کرد؟

1.ثبت دامنه‌‌ی انتخاب شده
2.دریافت تصاویر و در صورت نیاز بهبود تصاویر توسط گرافیست
3.دریافت محتوا
4.آماده سازی قالب سایت با توجه به نیاز مشتری
5.نشان دادن قالب طراحی شده به محتوا و تصاویر ارسالی به مشتریان
6.بارگذاری سایت با دامنه انتخابی در صورت تایید قالب
7.آموزش کار با پنل سایت جهت مدیریت محتوا و سئو سایت
8.پشتیبانی سایت

نقش سئو در سایت شهرداری

سئو (SEO) یک ابزار بازاریابی دیجیتال حیاتی برای انواع وب سایت است.سئو سایت شهرداری نیز بسیار مهم است؛ زیرا باعث ترافیک بیشتر و افزایش بازدید سایت شهرداری شما توسط شهروندان می شود.

سئو شامل استراتژی ها و اقداماتی است که هدف نهایی آن ها بهبود موقعیت وب سایت شما در موتورهای جستجو است. به همین دلیل به آن “بهینه سازی برای موتور جستجو” نیز می گویند.

کاربران و شهروندان به موتورهای جستجو اعتماد می کنند و دستیابی به رتبه برتر در رتبه بندی موتورهای جستجو به جستجوگران این پیام را می دهد که سایت شهرداری شما یک منبع معتبر است. هرچه رتبه بالاتری در صفحات نتایج داشته باشید، کلیک و ترافیک بیشتری برای سایت شما ایجاد می شود. سئو همچنین تجربه کاربری را بهبود می بخشد و این امر باعث می شود که مشتریان دوباره به شما مراجعه کنند.
سئو برای سایت شهرداری نسبت به سایر تبلیغات مقرون به صرفه تر است. صنایعی که رقابت بالایی دارند، مبالغ زیادی را برای ترافیک پولی وب سایت هزینه می کنند. اما اگر با بودجه محدود کار می کنید، سئو یک راه عالی برای جلب کاربران عادی و تبدیل آن ها به مشتری واجد شرایط بدون پرداخت مستقیم هزینه آن است.

نمونه سایت های شهرداری برتر

سایت های شهرداری برای کارایی بهتر باید دارای ویژگی های خاص خودشان باشند تا هم کاربران را به سمت خود جذب کرده و هم اطلاعات مورد نیازشان را در اختیارآنها قرار دهد. ویژگی هایی نظیرظاهر جذاب و کاربر پسند،منوهای پیشرفته و جستجوی کاربردی،گالری تصاویر،ارسال sms و سرویس ایمیل در محبوبیت سایت شهرداری تاثیر بسزایی دارد.در ادامه برخی از سایت های شهرداری با ویژگی های کاربرپسند را به شما معرفی می کنیم.

شهرداری تهران

https://www.tehran.ir

شهرداری شیراز

https://www.shiraz.ir

شهرداری اصفهان

https://isfahan.ir

شهرداری یزد

https://yazd.ir

[kk-star-ratings]

هدف از طراحی سایت شهرداری با مدیرمارکت چیست؟

شهرداریها در ایران نهادهایی اجرایی محلی هستند که رسالت سازمانی آنها پاکیزه نگاه داشتن شهرها، جمع‌آوری و حمل زباله شهری، صدورمجوزهای ساخت و ساز شهری، دریافت عوارض شهری از شهروندان و همچنین برقراری نظم در شهراست.برای طراحی سایت شهرداری دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که مطمئنا یکی از مهمترین این دلایل نحوه اطلاع رسانی گسترده به تمامی افرادی است که در آن شهرزندگی میکنند. مدیرمارکت با در نظر گرفتن تمامی جوانب شهرداری اقدام به طراحی و توسعه ی سایت های شهرداری نموده و با به روز ترین خدمات در زمینه ی طراحی سایت شهرداری در خدمت شما همراهان عزیز می‌باشد.